PA DE PESSIC

Ja fa dies que tinc problemes d'espai al congelador, quan hi he de posar alguna cosa he de fer com una mena de "tetris" per a encabir-ho tot. I és que a part del que anem consumint habitualment a casa, hi tinc congelades tot de coses com ara: mores per a fer salses que vaig collir al setembre, castanyes crues i escaldades aplegades per Tots Sants, tapers i més tapers amb miques de crema de xocolata, de mantega amb vainilla, de maduixes... que em sobren de fer algun pastís i que no sempre ens mengem després a cullerades... En fi, que ahir vaig decidir fer una mica de neteja per tal de tenir més espai al congelador.
I qualsevol excusa és bona per a fer un Pa de pessic i guarnir-lo!


Ingredients:

  • 200 gr. sucre
  • 200 gr. farina
  • 6 ous
  • pell ratllada de llimona
  • 2 cullerades d'ametlla molta (opcional, jo les tenia i les hi vaig afegir també per acabar sobres...).



Elaboració:

Mentre preparem la massa preescalfarem el forn a 180 graus.
Agafem els ous i en separem les clares, les muntem a punt de neu i les reservem.


Batem els rovells amb el sucre fins que quedin blanquets.


Tamisem la farina i ho afegim a la barreja amb la pell de la llimona ratllada i les cullerades d'ametlla molta. Remenem bé fins que tot s'integri. Una vegada tot ben barrejat hi afegim les clares a punt de neu amb una espàtula remenant amb molt de compte perquè no baixin.
Untem un motlle amb mantega i hi posem una mica de farina perquè no s'enganxi i hi aboquem la massa del pa de pessic. Ho enfornem durant uns 35 minuts a 180 graus a mitja alçada.

I aquí teniu el pa de pessic!


Ara falta espantar-lo, és a dir, deixar caure el motlle de cop al marbre per tal de fer-lo saltar i que es desemmotlli sense problemes, i deixar-lo refredar en una reixa.


A partir d'aquí ja va a gustos. Us el podeu menjar tal qual, sucat a la llet o a la xocolata desfeta, empolsinat amb sucre glassa, o guarnit com si fos un pastís. Com que jo tenia moltes cremes, l'he guarnit.

Primer de tot l'he tallat en tres capes i les he xopat bé d'almívar. Si voleu veure com es fa, podeu consultar-ho a l'entrada del Pastís de fondant, però aquí hi he afegit un raig de conyac.


I som-hi, capes de crema de mantega verda amb vainilla... pel damunt crema de xocolata...


I per acabar floretes de crema amb maduixa natural.


Una barreja una mica exòtica però us asseguro que irresistible!


Ben xopadet d'almívar i boníssim. En voleu un tallet???


Resultat: més espai al congelador, hem acabat sobrants d'ametlla, i hem gaudit d'uns bons postres. I ara a cremar les calories!!!


7 comentaris:

  1. Respostes
    1. Sí, he, he, fent neteja de tuppers!!! Més que espectacular jo li diria de col·lage!!!
      Una abraçada.

      Elimina
  2. Respostes
    1. És una passada!! Totalment original i amb un aspecte d'allò més bo. Enhorabona i gràcies per les teves idees, Neus. Carme

      Elimina
  3. Està clar que el reciclatge fa per tu! Espectacular Neus! :)

    ResponElimina